Summa sidvisningar

lördag 22 februari 2014

Skjorttårta -steg för steg!

Svärfar har fyllt år och just nu sitter vi i bilen till Västervik med en tårta för att fira!
Jag gjorde en skjorttårta även till honom och passade på att ta lite bilder på hur jag gjorde :)

Tryckte ut knapparna med hjälp av en spritstyll.
Med det här verktyget gjorde jag knapphålen. 

Skar ut en remsa som jag sedan fäster knapparna på. (Limma inte på knapparna än, utan gör det vid slutfinichen).

Det här ska bli skjordkragen. Ju större tårta desto större bit får man ta :)

Jag viker ner över delen..

.. Och formar till en krage :)

Skär ut en ficka.

Jag gör sömmar. (Lite slarvigt, ont om tid).

Kavlar ut en slips och trycker ut två cirklar. En som blir slipsknut och en näsduk till fickan.

Börjar att limma fast kragen med vatten sedan den långa remsan. Försöker göra slipsen lite slarvig och sätter dit knuten. 
Det sista jag gör är att limma fast knapparna och fickan :) 


Snart blir det tårta! Inte så ofta jag får smaka ;)

/Faster Fia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar