Summa sidvisningar

lördag 8 mars 2014

Babyshower/gravidtårta - steg för steg.

Hej!
Emma skickade en bild till mig för någon vecka sedan på en gravidtårta och undrade om jag skulle kunna göra något liknande. 
Jag blev väldigt glad eftersom jag  verkligen ville göra en sådan tårta!! 
Tårtan skulle vara en överraskning till en babyshower :) Hoppas att det blev en god överraskning! 

Så här gjorde jag: 

Fyllde tårtorna i skålar för att få en rund form. En mage och två (jättestora) bröst ;)

Placerade de på en tårtbricka. 

Och spacklade noga med smörkräm. 

Färgade "hudfärgad" marsipan och la ett lager runt "brösten". 

Formade en liten bebisfot :)

Och placerade foten under magens hud-marsipan. Gjorde även en navel (den ena navel blev för högt upp).

Täcker brösten med vita kläder :)

Försöker rynka upp tröjan lite så foten oxh navel syns, lite pilligt!

Lägger till lite spets.

Gör en rosett och ett band samt dekorerar med lite blommor och en babytext :)


Tårtan är fylld med dumlefluff och jordgubbsmousse och är täckt med marsipan :)
Roligt att göra figurtårtor!!

/Faster Fia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar