Summa sidvisningar

söndag 14 september 2014

Ellens HelloKittytårta

Hej!

Den här helgen har jag hunnit med två tårtor. Jag har testat mina nya rosutstickare och känner verkligen att jag hittat min stil på rosor :) Dessa rosor finns med på båda tårtorna. De rosa gjorde jag först och efter lite träning blev de ännu bättre - de lila.

Idag ska jag på kalas för min brorsdotter Ellen!
Eller ÄLSKAR Hello Kitty, så därför önskades en sådan tårta till kalaset. Självklart att hennes faster fixar en sådan :)

Jag inspireras mycket utav en tjej från Uddevalla som även hon har ett tårtföretag - Homemadebysara. Därifrån kommer designen av Hello Kitty och även ros-tekniken.

Tårtan är bakad på ljusa bottar och är fylld med hallonmousse och chokladfluff med jappbitar i. Spacklad med vitchokladsmörkräm, täckt med marsipan och dekorerad med sockerpasta.








/ Faster Fia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar